lördag 9 mars 2013

Hyrmodem = Lycka


Jag har sedan i förrgår varit i Portugal för att bevaka Algarve Cup.
Var lite nervös över uppkopplingarna på de små arenorna här nere, 
men när vi skulle hämta ut vår hyrbil så löste sig allt och jag blev mycket glad. 
På Hertz kunde man nämligen hyra med sig ett bärbart modem för endast 5 euro per dag.
På gårdagens match fanns det uppkoppling för reportrarna som satt längst upp på läktaren, men såklart ingen nere på planen. Dessutom släcktes det ner precis efter matchen. Då var räddningen mitt hyrda modem :)
Inte nog med att de släckte ner läktaruppkopplingen direkt efter matchen, utan även lyset, så där blev jag och Carl på bildbyrån sittandes ensamma i kolsvart mörker på läktaren. 
Men bilderna ska ju hem så det var bara att jobba på.
Idag är det träning och jag ska försöka mig på att göra både bilder och webb-tv på det.
/Jessica.




Notera att jag i vanliga fall är ganska negativ till att ha med reklam på bild,
men nu när det var Hertz biluthyrning så kändes det plötsligt helt ok ;)
Foto: Jessica Gow/Scanpix
Foto: Carl Sandin/Bildbyrån


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar