torsdag 9 augusti 2012

Så nära guld


Jag har ju glömt att skriva om Lisa Nordén, så det kommer nu istället.

En av de sakerna jag sett fram emot mest här på OS var att fota damernas triathlon.
Jag var nämligen här i London för exakt ett år sedan och följde Lisa under en tävling på precis den här banan. I år var jag lite nervös eftersom det är så lätt att inte hitta henne om hon hamnat i mitten av klungan i cykel men så fick jag henne redan på först varvet och jag kände mig lugnare på en gång. När de springer upp ur vattnet finns den en lite kul fotoposition som jag låg vid, men hon kom lite för långt åt andra sidan för at det skulle bli riktigt bra. Sedan var jag och Lars Dareberg (på bilden) inte helt nöja över att Gettys fotograf Adam Pretty gled in på sin position i vattnet bara någon minut innan de kom.
Vid målgången var det oerhört spännande (det tyckte INTE Dareberg) och när hon och en till passerade mållinjen så visste ju ingen vem som hade vunnit. Jag visste faktiskt inte resultatet när de skulle gå upp på prispallen så det blev en överraskning för mig.
Nio tusendels sekund från guldet.
Efter loppet fick hon en kram av sin tränare Darren.

/Jessica.



Foto: Jessica Gow/Scanpix

Foto: Joel Marklund/Bildbyrån



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar