måndag 16 september 2013

Min första resa som TT Nyhetsbyrån

Ja nu när inte Scanpix finns längre så kan man ju säga att detta är min premiärresa på mitt nya jobb.
Jag har åkt till Budapest för att bevaka brottnings-vm i en hel vecka.
Trots att detta är någon slags premiärresa så har jag faktiskt gjort exakt samma resa för exakt åtta år sedan. 
En repris i nytt namn.
Om man bortser från OS i London så har jag inte faktiskt inte fotat något brottningsmästerskap sedan dess. 
Så därför känns det som en kul resa för jag har alltid gillat att fota brottning.
Den svenska truppen har ännu inte anlänt så idag har vi gjort jobb om brottningens framtid nu när 
den återkvalade sig in i OS igen.

/Jessica.


Tydligen heter jag inte Gow i efternamn längre, utan Kristina.
Det blir min nya byline, Jessica Kristina/TT Nyhetsbyrån.

Så här snygg är maskoten här i Budapest.

En så här modern och fräsch kaffemaskin har vi i presscentrat.
Tur att jag inte dricker kaffe!!


2 kommentarer:

  1. Hi Jessica

    Is that the 6th name change?

    Pica
    Pica Photo
    Pica Pressfoto (Merger with Svensk Pressfoto - SvD's bildbyrå)
    Pica-FLT (Merger with FLT - Förenade Landsortstidningar bildbyrå)
    Scanpix (On its own and then a merger with PrB - Pressens Bild)
    TT Nyhetsbyrån

    Mark

    SvaraRadera
  2. For me it´s only the third :)

    Pressens Bild
    Scanpix
    TT Nyhetsbyrån

    Hope there will be no more changes ;)

    SvaraRadera