onsdag 22 augusti 2012

Nedpackade minnen

Idag jobbar jag mest med att städa ur mina skåp, lådor och skrivbordet, för på fredag går flyttlasset till Slussen!
Scanpix flyttar ihop med TT och det ska bli väldigt spännande att se hur det kommer att fungera.
Själv har jag aldrig varit fast anställd någon annanstans än just i det här huset så det känns lite speciellt. Som om jag ska byta jobb, fast ändå inte.
Nu har jag slängt mängder med sladdar, kameralådor till kameror som jag fick för 10 år sedan, negativ av en tråkig fotbollsmatch och mycket, mycket mer.
Hittade fyra typer av visitkort från både Pressens Bild och Scanpix-tiden.
Sedan hittade jag en hel del roliga minnen, och en av dem var detta kortet på mig och Malin Dahlberg när vi bevakade Eurovision 2001 och Friends var det svenska bidraget.
Jag fotade dem baklänges i en kolsvart berg-och-dal bana på Tivoli i Köpenhamn och såg absolut ingenting när jag tittade i kameran. Men när tåget stannande så minns jag att jag blev förvånad över hur bra det blev :)
Bergbanekameran lyckades iallafall ta en bild på oss som minne.

/Jessica.



1 kommentar: