lördag 26 maj 2012

Snart är det final

Nu sitter jag och väntar på att fota finalen av Eurovision song contest i Baku.
Jag väntar i det gigantiska pressrummet tillsammans med mina kollegor från TT, DN och GP.
Ikväll har jag plats i A-poolen, vilket innebär att jag är en av 10 byråfotografer som får vara inne och fota under hela tävlingen. Det känns skönt eftersom det ändå finns en stor chans att hon vinner ikväll.
Klockan 23 ska vi samlas och gå in i arenan tillsammans med fotochefen.
Sedan håller det på till frammåt 03.30 inatt. Jag räknar därmed inte att komma i säng innan 06.00.
Tur att mitt plan inte går hem förrän på eftermiddagen imorgon!

/Jessica.


Jag förbereder mig inför kvällen.
Mina kollegor Jan, Hanna och Carl fotar av omröstningstavlan som eurovision anordnar för media och fans.
Just nu med Azerbajdzjan på första plats och Sverige på andra.
Loreen under gårdagens genrep. Foto: Jessica Gow/Scanpix.
Loreen under gårdagens genrep. Foto: Jessica Gow/Scanpix.
Loreen utanför arenan i torsdags. Foto: Jessica Gow/Scanpix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar