torsdag 24 maj 2012

Långa nätter i Baku

Idag är min femte dag i Baku och det har varit väldigt mycket att göra hittills. Framför allt så har jag försökt att behålla den svenska tiden i mig eftersom tidsskillnaden gör att allt börjar klockan 12 på natten.
Det är inte så ofta man bevakar något hemma som håller på mellan 00.00-03.00.
Det är inga andra tidningar som skickat fotograf hit mer än kvällstidningarna, så det har blivit desto mer jobb för mig att göra. Just nu sitter jag och väntar på semifinalen med Loreen. Jag delar fotopoolplats med Scanpix Norge så jag har valt att bevaka finalen istället för dagens semi,
därför får jag bara komma in på slutet när de går upp på scenen och jublar.
På min ackreditering står det ett stort P. Men om det står ett stort F så får man också komma in i presscentrat och på presskonferenserna. P betyder Press och F betyder Fan.
Det här är nog det enda evenemaget i världen där man får trängas med hundratals fans för att försöka göra sitt jobb.
Nedan ser ni mina bilder från dn.se och gp.se.

/Jessica.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar