torsdag 24 november 2011

Ulla och ekorrarna

I söndags skulle jag fotografera när Stockholm tände ny julbelysning på stan. Invigningen var på stureplan och jag hade ingen som helst aning om vad som skulle ske. Stod och lyssnade på en kör som sjöng en stund och sedan skulle trafikborgarrådet Ulla Hamilton inviga den julbelysningen som var uppe på svampen. Det var inte riktigt vad man hade förväntat sig men där uppe stod det tre ekorrar och gjorde reklam för en biofilm. Samtidigt hoppade det fram några som var utklädda till ekorrarna. De ställde gladeligen upp på bilder tillsammans med Hamilton framför reklamen. Kändes lite märkligt då vi inte brukar göra reklamjippon som detta. Min redaktör tvekade att lägga ut bilderna men jag trodde nog att det kunde bli lite skriverier om detta ändå. Mycket riktigt har detta nu uppmärksammats en hel del i tidningarna och igår, när vi satt i vårt fotografmöte för hösten, fick jag plötsligt gå ifrån och vara med i radion om detta. Jag har knappt vågat lyssna på mig själv men den som vill höra kan gå in här och klicka fram till tiden 23.30.
Kanske ska jag lyssna på det senare.....

/Jessica.
Foto: Jessica Gow/Scanpix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar