fredag 9 september 2011

Det har aldrig varit så långt till Finland som idag

Idag gick jag upp 06.00 för att ge mig av till Helsingfors och bevaka Finnkampen.
En rolig resa tycker jag och så tar det inte så lång tid att resa dit. Trodde jag.....
Min flight 08.35 blev helt inställd och jag blev lovad att åka 11.55 istället.
När jag var vid gaten till 11.55 flighten såg jag både fotograf-Joel från Bildbyrån och de från SVT gå på planet, men sedan visade det sig att jag inte fick åka med det planet heller utan skulle åka 17.10.
Det var inte vad det stod på min biljett.....
Fick checka ut mitt bagage för att inhandla ny biljett men sedan lyckades SAS fixa en till 13.50.
Så då var det bara att börja om. Ny incheckning och bagageinlämning efter sex timmar på Arlanda.
Så fick jag till slut flyga till Helsingfors och har just anlänt till Olympiastadion direkt från flyget.
Tur att jag hann hit innan det började. Fast nu måste jag försöka ladda om så att jag orkar jobba och ta bra bilder också.
Hoppas det kommer ny energi snart!

/Jessica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar