torsdag 19 maj 2011

Från Juholt till en efterlängtad blomma

Hade tänkt att lägga ut detta inlägg igår, men hann inte för att jag fick bevaka när en blomma slog ut på Bergianska trädgården. Ett ganska långsamt och ovanligt jobb. Jag trodde att jag bara skulle dit för att ta en bild och sedan gå, men när jag anlände så var de helt i extas för att nu var den på gång. Senast en sådan här knopp blommade på Bergianska var för 73 år sedan. Så jag fick fota jätteknölkallan i två timmar och på den tiden hann det hända en hel del.
Ska nu på morgonen åka dit för att ta ytterligare en bild då den bara blommar i ett dygn. Tyvärr ska den nu lukta dött djur ganska starkt.....
Innan blomningen var jag på riksdagen igen för att fota Juholt. På samma ställe som sist. Det är så svart att variera sig när samma människa står på samma ställe för att fotas. Det enda man vet är att detta inte var sista gången jag fotar Juholt där.
DN:s fotograf Anette Nantell fick iallafall till en snygg bild på mig när jag försöker att vara osynlig.

/Jessica Gow.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar