lördag 9 april 2011

Snabba bilder från Karlstad

Jag jobbar helg och blev idag skickad till Karlstad för att bevaka den tredje SM finalen i hockey.
Det märktes att det var finalspel för tempot i matchen var mycket högre än tidigare matcher.
Hemma i Stockholm på Hovet har jag på senare tid valt att stå på läktaren för att det är lite läskigt när man måste ducka för pucken hela tiden nere vid rinken.
Här i Karlstad hade man inget val utan de fotoplatser som fanns var just nere vid rinken.
Så det var bara att ta på scanpixhjälmen och ducka för pucken. Jag har stått på denna positionen väldigt många gånger förr men nuförtiden så sänder vi bilder direkt från kameran och under matchen så det blev ytterligare ett moment att hålla reda på.
Fota, välja bilder och skicka dem samtidigt som man ska hålla koll exakt på var pucken är.
Jag har tyckt att det varit lite segt och tråkigt på hockeyn tidigare under säsongen men idag var det äntligen roligt med hockey igen.

/Jessica.




Jag sänder bilder från kameran i pausen.       Foto: Peter Bäcker/VF.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar