torsdag 31 mars 2011

HETT HOTELL I SKELLEFTEÅ

Foto:Pontus Lundahl/Scanpix    
Ja ibland blir inte saker riktigt som man tänkt sig.
Åkte häromdagen upp till norrland för att bevaka en del hockey matcher som just nu spelas kring polcirkeln.
När jag kommer till hotellet i Skellefteå uppstår ett litet, men inte obetydligt, problem.
Något har gått fel med min rumsbokning. Har alltså ej något rum för natten. Hotellet är fullt!
Vad göra?
Jo den vänliga tjejen innanför disken sa på norrlänska: Du, vi fixar såklart ett rum åt dig. Du får bo i VIP Bastun!! Vi ställer in en säng där så är saken löst.
Sagt och gjort. Jag hämtar mina saker ur bilen, åker upp till topfloor och kliver in i bastuavdelningen med panoramafönster mot stan och där min säng står inrullad. Bara att fälla ut och lägga sig. Övervägde för ett ögonblick att ta en bastu med utsikt över stan men ändrade mig snabbt då jag insåg att det skulle vara ganska omöjligt att sova i ett bastuvarmt rum. Låste dörren ordentligt för att inte vakna till skrålet av glada, ölstinna och bastusugna som kunde få idéer framåt nattkröken.
Sov som en stock i bastun och tror det dröjer länge tills jag får ett rum med så juste bastu igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar