tisdag 18 januari 2011

Så många bilder……

Igår var jag och jobbade på idrottsgalan på Globen.
Jag vet inte när jag skickade hem så många bilder senast. 
Kvart i fyra öppnades dörrarna till ackrediteringen och sedan gick min sändare varm till halv elva på kvällen.
Det började med att jag fotade ankomsten på röda mattan. Jag tog en bild, läste in en ljudfil vem det var och sände hem den med min WT4 (som man skickar direkt från kameran med). Sedan gjorde jag om den proceduren i en och en halv timme.
Det blev cirka 50 bilder. 
Efter det fick jag gå ner på golvet och fotografera när gästerna åt i ungefär 10 minuter.
Då hann jag med cirka 20 bilder.
Sedan en liten paus innan jag tog min position inför galan.
Upptäckte att antennen till min sändare gått sönder, men som tur var fungerade den ändå!
Alla andra år har vi fått ha en fotograf vid scenen och en på läktaren, men det gick tydligen inte bra i år och ingen visste varför.
Även Jonas Ekströmer kom för att fota men det slutade med att vi satt på nästan samma ställe. Lite dubbelarbete.
Hur många bilder jag skickade under galan har jag tappat räkningen på men det blev en hel del och jag passerade säkerligen 100 bilder för kvällen.
Det tråkiga är att när man skickar så otroligt många bilder från en sådan gala så blir det sällan någonting som blir riktigt bra.

Foto: Jessica Gow/Scanpix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar