lördag 8 januari 2011

Avspärrad i Tensta

Ibland blir man trött. På sig själv.
Blev utskickad på en misstänkt bomb i Tensta ikväll. Jag körde dit i ösregnet och hittade en parkering ganska nära polisbilarna. Bra tänkte jag och hoppade ur bilen i en tunn jacka för att ta några snabba bilder.
Ganska snart kom det en polis som spärrade av området runt bombhuset och även där min bil stod.
Så blev jag bortkörd en bra bit bort till en gångbro. Utan min varma jacka som låg i bilen.
Det är ju precis vad man vill. Stå i ösregnet i en tunn jacka i mörkret i Tensta, med stora kameror som alla tittar på.
Då kom det fram en man med mörk huva och ville berätta att bomben egentligen handlade om ett gängbråk.
Ännu bättre! Gängbråk och bomber i Tensta i ösregn och mörker!
Efter lång tid släpptes avspärrningarna och jag fick på nåder gå och sätta mig i min bil, men inte köra förrän polisen gett klartecken.
Då tog jag i alla fall på mig min stora varma dunjacka.
Nästa gång jag åker på bomber så ska jag INTE parkera 10 meter från bombingången.

/Jessica Gow

Bilden: Huset med bomben till vänster och min blåa bil bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar