lördag 18 december 2010

Nya objektiv


Medalj-Shejken
Igår tog Therese Alshammar guld i distansen 50 m fjäril och fick äran att skaka hand med en shejk på prisutdelningen.
Min dotter har kollat in mina shejkbilder hemma och tycker att de ser ut som när Jesus föddes!


Jag har de senaste två dagarna låst in mitt medtagna objektiv, 200-400 mm, i mitt skåp här på Hamdan bin Mohammed bin Rashid Sport Complex.
Nikon är nämligen här och lånar ut objektiv som alldeles nya och fina. Jag lånar den nya varianten av 200-400 mm på förmiddagarna och en fast 400 mm som jag sätter converter på under kvällarna.
Skillnaden på skärpan och snabbheten är enorm. Nu känns det som om det knappt går att misslyckas med skärpan. När jag hade mitt egna objektiv så var jag ständigt lite orolig hur det skulle bli.
Ska nog snacka med min chef när jag kommer hem.
/Jessica.


Foto: Jessica Gow/Scanpix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar